سوراخ کردن گوش

سوراخ کردن گوش

سوراخ کردن گوش شامل ایجاد سوراخ و روزنه در گوش جهت آویختن گوشواره و جواهرات است. این عمل قرنهاست که در جوامع گوناگون انجام می شود و عموما بدون هیچگونه ماده بی حسی صورت می گرفت. در گذشته عمل سوراخ کردن گوش با نخ و سوزن معمولی انجام می شد که احتمال ایجاد عفونت در گوش را زیاد می کرد. اما امروزه با دستگاه سوراخ کردن گوش این عمل بسیار سریع، راحت و بهداشتی انجام می شود. پزشکان توصیه می کنند از سوراخ کردن گوش نوزادان و کودکان زیر شش ماه خودداری کنید چرا که به دلیل سیستم ایمنی ضعیف نوزاد امکان ایجاد عفونت در او بیشتر خواهد بود. شما می توانید در کلینیک یاهوسلامت بدون درد و خونریزی اقدام به سوراخ کردن گوش خود یا فرزند دلبندتان کنید.

سوراخ کردن گوش با دستگاه

دستگاه گوش سوراخ کن یا تفنگ گوش سوراخ کن امروزه برای ایجاد سوراخ در لاله گوش استفاده می شود. برخلاف روش سنتی سوراخ کردن گوش که با نخ و سوزن انجام می شد و با درد زیادی همراه بود با استفاده از تفنگ گوش سوراخ کن به سرعت میخ گوشواره در گوش ایجاد سوراخ نموده و درد زیادی احساس نمی شود. همچنین می توان برای کاهش درد از پماد لیدوکائین بر روی لاله گوش استفاده کرد. شما می توانید رنگ نگین و نوع میخ گوشواره (طلا ، نقره ، استیل) را انتخاب نمایید. هزینه سوراخ کردن گوش در همه موارد به یک میزان است و تنها تفاوت در نوع فلز گوشواره است. 

اقدامات لازم جهت پیشگیری از عفونت پس از سوراخ کردن گوش

محل سوراخ گوش باید هر روز تمیز شود تا از بروز عفونت جلوگیری شود. برای این کار می توانید از محلول آب و نمک جهت شستشو استفاده کنید.

تا چند روز پس از سوراخ کردن گوش از شنا کردن در استخر، جکوزی، دریاچه و رودخانه خودداری کنید. حتی الامکان از تماس آب با سوراخ گوش جلوگیری کنید.  

اگر قصد استفاده از گوشواره و جواهرات برای گوش تازه سوراخ شده را دارید حتما قبل از استفاده آنها را ضدعفونی کنید.  پس از انداختن گوشواره آن را حتی در وقت خواب نیز از گوش خود خارج نکنید تا فرایند بهبود سریعتر صورت گیرد. خارج کردن گوشواره امکان بسته شدن سوراخ گوش را فراهم می کند. چندین بار در روز گوشواره را در سوراخ ایجاد شده در گوش بچرخانید تا گوشواره به زخم نچسبد.

اگر تا چند روز پس از سوراخ کردن گوش احساس تب، التهاب و قرمزی را در اطراف محل سوراخ گوش احساس کردید حتما به پزشک مراجعه نمایید. بهتر است برای پیشگیری از ایجاد عفونت از گوشواره طلا به جای بدلیجات استفاده کنید چرا که بسیاری از افراد به عناصر موجود در بدلیجات حساسیت دارند. برای دختربچه ها سنین بین شش ماهگی تا یک سالگی بهترین زمان برای سوراخ کردن گوش است.

سوراخ کردن گوش با دستگاه

ویزیت آنلاین

از سرویس ویزیت آنلاین یاهوسلامت به صورت 24 ساعته، در هفت روز هفته (حتی روزهای تعطیل) میتوانید استفاده نمایید.

نوبت دهی حضوری

سوراخ کردن گوش در کلینیک یاهوسلامت

در کلینیک یاهوسلامت سوراخ کردن گوش با دستگاه گوش سوراخ کن و با رعایت نکات بهداشتی انجام می شود. همچنین خدمات دیگری از قبیل پیرسینگ گوش ، بینی و ناف نیز در این مرکز انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با یاهو سلامت تماس بگیرید .

 

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare