ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران

ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران

مجرای ادراری وظیفه خروج ادرار از مثانه به بیرون از بدن را به عهده دارد و تنگی این مجرا که به دلایل گوناگونی صورت می گیرد این کار را با مشکل روبرو می کند. تنگی مجرای ادرار که غالبا در پسران رخ می دهد به دلایلی از قبیل عفونت ، زخم ، آسیب یا تورم ایجاد می شود که به همراه خود مشکلاتی از قبیل عفونت دستگاه ادراری ، مشکل و سوزش در دفع ادرار ، آسیب به کلیه ها ، ناباروری در آینده و … را به دنبال دارد. ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران با روش هایی از قبیل اورتروتومی یا یورتروپلاستی و اتساع انجام می شود.

علل ایجاد تنگی مجرای ادرار چیست؟

علل ارثی و مادرزادی

ختنه کردن نادرست توسط اشخاص غیرمتخصص 

ضربه یا آسیب به آلت جنسی، بیضه ها، پرینه یا لگن

آسیب های ناشی از دفع سنگ کلیه با یورتروسکوپی یا جراحی پروستات

عفونت ناشی از بیماریهای مقاربتی از قبیل کلامیدیا و سوزاک

سرطان های ارولوژیک ، آلت تناسلی و پروستات

استفاده طولانی و متناوب از کاتترها

پرتو درمانی

و …

 

علائم تنگی مجرای ادرار چیست؟

تیره رنگ بودن ادرار یا وجود خون در آن

وجود خون در مایع منی

تکرر ادرار

درد در ناحیه شکم

پاشیده شدن ادرار

عفونتهای ادراری

تورم در ناحیه آلت تناسلی

ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران

ویزیت آنلاین

از سرویس ویزیت آنلاین یاهوسلامت به صورت 24 ساعته، در هفت روز هفته (حتی روزهای تعطیل) میتوانید استفاده نمایید.

نوبت دهی حضوری

روش های ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران

در حال حاضر برای ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران دارویی وجود ندارد ولی با روشهای درمانی دیگر می توان مشکل تنگی مجراری ادرار را درمان نمود. این روشها عبارتند از :

روش اورتروتومی و اتساع :

این دو روش جهت ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران کم تهاجمی تر از روش جراحی هستند. اگر تنگی مجرای ادرار کمتر از یک و نیم سانتی متر باشد می توان از این روش ها استفاده کرد.

در روش اتساع از بالون یا کاتترهای کوچک به نام سوند برای باز شدن مجرای ادرار کمک گرفته می شود. این نوع درمان باید به صورت منظم تکرار شود ولی احتمال عفونت و خونریزی در برخی افراد وجود دارد.

در روش اورتروتومی با ابزاری بنام سیستوسکوپ برای برش بافت و گشاد نمودن مجرا استفاده می شود. این عمل بصورت سرپایی صورت می گیرد. این دو روش در پسران و مردانی که تنگی مجرای ادرارشان کوتاه است استفاده می شود. میزان موفقیت این روش بین 50 تا 75 درصد است ولی نباید بیشتر از یک تا دو بار استفاده شود چرا که ممکن است شدت بیماری را بیشتر کند.

روش اورتروپلاستی :

این روش یک جراحی برای درمان قطعی و موفق ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران و مردانی است که تنگی مجرای ادراری آنها طولانی تر از یک و نیم سانتی متر است . همچنین این روش برای افرادی که با روشهای قبلی درمان نشده اند نیز بسیار مناسب است. در اغلب موارد آن قسمت از مجرای ادرار که دچار زخم و گرفتگی است با جراحی برداشته شده و دو انتهای مجرا به هم بخیه می شوند تا مجرا دوباره اتصال پیدا کند. موفقیت در این عمل بین 80 تا 95 درصد تخمین زده می شود و به همین دلیل به عنوان درمان قطعی و نهایی شناخته می شود

ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران در کلینیک یاهوسلامت

ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران در کلینیک یاهوسلامت

در کلینیک یاهوسلامت ترمیم تنگی مجرای ادراری پسران توسط دکتر عباس معین پزشک متخصص نوزادان و کودکان با بهترین و کم خطرترین روشها انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کلینیک تماس بگیرید .

 

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare