ساکشن جرم گوش ترشحات

ساکشن جرم گوش

برخی افراد با شکایت کم شدن شنوایی به پزشک مراجعه می کنند و با یک معاینه ساده توسط پزشک متوجه می شوند که جرم گوششان جلوی پرده گوش را تا حدود زیادی مسدود کرده که همین امر موجب کاهش شنوایی شده است. جرم گوش در صورتی که به درستی رفع نشود موجب کاهش شنوایی و یا پارگی پرده گوش می شود. خارج کردن جرم گوش به دو روش شستشوی گوش و ساکشن جرم گوش انجام می شود. در اینجا با روش ساکشن گوش بیشتر آشنا می شویم.

 ساکشن جرم گوش چیست ؟

جرم گوش (سرومن) نام ماده ای طبیعی است که توسط گوش جهت روان کردن و حفاظت از مجرای گوش در برابر آب و یا ورود حشرات ترشح می شود. در برخی افراد ترشح این ماده زیاد است و تولید کم شنوایی و ناشنوایی در افراد می کند. ساکشن جرم گوش روشی است که می توان با دستگاه ساکشن مانند یک جاروبرقی به خارج کردن جرم از گوش اقدام کرد.

تفاوت ساکشن جرم گوش و شستشوی گوش

اگر جرم گوش چندان سخت نشده باشد و در ابتدای کانال گوش تجمع پیدا کرده باشد می توان با روش ساکشن جرم گوش را خارج کرد. اما برای خارج کردن جرم و موم سخت شده که گاها به پرده گوش چسبیده و یا در اعماق حفره گوش وجود دارد باید از روش شستشوی گوش استفاده کرد.

روش ساکشن گوش بدون درد، موثر و ایمن است و نسبت به روش شستشوی گوش راحت تر است. در روش شستشوی گوش احتمال ورود آب یا مواد دیگر و آسیب به پرده گوش وجود دارد ولی ساکشن گوش روشی کم تهاجمی تر محسوب می شود.

ساکشن جرم گوش

در روش شستشوی گوش احتمال عفونت به دلیل ورود آب و مواد دیگر به درون گوش وجود دارد در حالی که روش ساکشن جرم گوش هیچگونه عفونتی در پی نخواهد داشت . برای انجام شستشوی گوش باید از چند روز قبل قطره مخصوص در گوش چکانده شود تا جرم کمی نرم تر و قابل خروج گردد در حالی که برای ساکشن گوش نیازی به اقدامات اولیه نیست.

ویزیت آنلاین

از سرویس ویزیت آنلاین یاهوسلامت به صورت 24 ساعته، در هفت روز هفته (حتی روزهای تعطیل) میتوانید استفاده نمایید.

نوبت دهی حضوری

مراقبت های پس از ساکشن جرم گوش

پس از انجام ساکشن گوش به مدت 24 تا 48 ساعت از ورود آب به گوش جلوگیری کنید. یعنی از دوش گرفتن، رفتن به استخر و … خودداری کنید و یا با گوش گیر از ورود آب به گوش جلوگیری نمایید. برای پیشگیری از عفونت و بهبود سریعتر ، طبق دستور پزشک از قطره گوش استفاده کنید. از داخل کردن گوش پاک کن، دستمال یا سنجاق به داخل مجرای گوش خودداری کنید.اگر ساکشن گوش برای رفع فشار و انسداد از شیپور استاش صورت گرفته تا دو روز بعد از ساکشن از سفرهای هوایی و یا قرارگیری در ارتفاعات خودداری کنید تا تغییرات فشار هوا موجب درد در گوش شما نشود.

به مدت یک تا دو روز بعد از ساکشن جرم گوش از فعالیتهای شدید بدنی ، شنا و ورزش خودداری نمایید. اگر پس از ساکشن جرم گوش احساس درد و ناراحتی یا سردرد داشتید می توانید از ایبوپروفن و استامینوفن استفاده نمایید. تا چند روز بعد از ساکشن گوش از هدفون استفاده نکنید زیرا موجب تحریک گوشها و یا ورود عفونت به مجرای گوش می شود.

ارائه خدمات ساکشن جرم گوش در کلینیک یاهوسلامت

ارائه خدمات ساکشن جرم گوش در کلینیک یاهوسلامت

کلیه خدمات مربوط به گوش از قبیل ساکشن جرم گوش ، شستشوی گوش و شنوایی سنجی در کلینیک یاهوسلامت توسط پزشک متخصص انجام می شود . اگر نوزاد و کودک شما از درد گوش رنج می برد و یا خود از گرفتگی گوش و کم شنوایی شکایت دارید می توانید به کلینیک یاهوسلامت مراجعه نموده و پس از شنوایی سنجی و تشخیص ، نسبت به درمان خود اقدام کنید .

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare