مقالات علمی ختنه

ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه؟

ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه کلینیک یاهوسلامت

ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه؟

در این شکی نیست که عمل ختنه برای نوزادان پسر چه در کودکی و چه بعدها در بزرگسالی مزایای زیادی دارد اما آیا نوع روش در نتیجه حاصل از ختنه موثر است؟ به عبارتی ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه؟ آیا از همه روش های ختنه اعم از حلقه، سنتی و لیزر در همه سنین می توان استفاده کرد؟ در این مقاله با کلینیک یاهوسلامت تخصصی ترین کلینیک ختنه در تهران همراه باشید تا به این سوال شما پاسخ دهیم که ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه.

تفاوت ختنه به روش سنتی با روش حلقه

در روش سنتی پوست اطراف مجرای ادرار و کلاهک به وسیله چاقوی جراحی بریده شده و بخیه زده می شود. این روش به دلیل انجام جراحی با درد و خونریزی همراه است ولی با یک بی حسی موضعی می توان نوزاد یا کودک را بدون احساس درد ختنه کرد. از روش سنتی می توان در همه سنین استفاده کرد حتی افرادی که در بزرگسالی اقدام به انجام ختنه می کنند باید از این روش ختنه را انجام دهند.

در روش حلقه خونریزی و درد اولیه وجود ندارد و با کمک حلقه مخصوص ختنه پوست اطراف آلت و کلاهک در عرض حدود یک هفته در اثر عدم خونرسانی به این قسمت خشک شده و از سر آلت جدا می شود.

اما باید خاطرنشان کرد که از روش حلقه تنها در ماههای اولیه تولد نوزاد که پوست اطراف آلت نازک و ظریف است می توان استفاده کرد. اگر کودک شما نوزادی را سپری کرده و یا در چند سالگی قصد انجام ختنه را دارید باید از روش سنتی برای این کار استفاده کنید.

ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه ختنه سنتی بدون درد

ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که ختنه به روش سنتی باید توسط پزشک متخصص و در کلینیک معتبر انجام شود. اگر اصول اولیه این کار رعایت نشود و پوست آلت بیش از حد برداشته شود در بزرگسالی فرد را با مشکلاتی از قبیل زودانزالی، ناباروری، انسداد مجرای ادراری و … مواجه خواهد کرد.

در روش حلقه نیز وضع به همین منوال است چرا که تخصص پزشک و تجربه او در این کار می تواند در نتیجه کار بسیار تعیین کننده باشد. پس نمی توان گفت ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه چرا که این به نظر والدین کودک بستگی دارد که با کدام روش راحت تر هستند. بیش از نوع روش ، تخصص و مهارت پزشک متخصص مهم است تا این کار را با مهارت و بدون خطا و اشتباه انجام دهد.

کلینیک تخصصی ختنه نوزادان تهران (یاهوسلامت) زیر نظر دکتر عباس معین اداره می شود و کلیه اعمال جراحی سرپایی، ختنه نوزادان، واکسیناسیون، معالجه زردی نوزاد و … توسط شخص ایشان انجام می شود. برای گرفتن نوبت و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با این مرکز تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله مراقبت های پس از ختنه را از دست ندهید. 

ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه روش حلقه بدون درد

بهترین زمان برای ختنه پسران چه زمانی است؟

از نظر پزشکی بهترین زمان برای ختنه چهل روز اول تولد نوزاد پسر است. این بدلیل آنست که پوست نوزاد ظریف و نازک است و به سرعت التیام می یابد. از طرفی با یک بی حسی موضعی می توان نسبت به انجام ختنه نوزاد اقدام کرد و نیاز به بیهوشی نیست. احساس درد در نوزادان به مراتب کمتر از کودکان چند ساله است.

از سوی دیگر عوارضی که در بیهوشی برای کودک در زمان ختنه وجود دارد در نوزادی با بی حسی موضعی وجود ندارد. از نظر هزینه نیز ختنه با حلقه یا در نوزادی بسیار کمتر از هزینه جراحی ختنه در سنین بالاتر است.

یکی از مهمترین دلایلی که توصیه می شود نوزاد در چهل روز اول تولد ختنه شود اینست که اگر ختنه در سنین بالاتر انجام شود خاطره ترس و وحشت ناشی از این عمل تا پایان عمر برای کودک باقی خواهد ماند و لطمات جبران ناپذیری به روان او وارد خواهد آورد.

کلام آخر

در این مقاله با این سوال مواجه شدیم که ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه؟ مزایا و معایب هر یک از روشها را گفتیم و آنها را با هم مقایسه کردیم. در پایان به این نتیجه رسیدیم که برای نوزادان تا سه ماه روش حلقه به نظر روش بهتری است و برای بالاتر از این سن تا بزرگسالان تنها راه باقی مانده روش سنتی و بخیه است. اما انجام عمل ختنه به هر روشی که انجام شود باید توسط پزشک متخصص و در مرکز درمانی یا کلینیک معتبر انجام شود.

ختنه نوزاد با حلقه بهتر است یا بخیه بهترین دکتر بخیه در تهران

کلینیک یاهو سلامت 

کلینیک یاهو سلامت در محله تهرانپارس تهران آماده ارائه خدمات پزشکی، زیبایی و درمانی از قبیل شستشوی گوش و ساکشن گوش، ختنه نوزادان، اجاره دستگاه زردی، واکسیناسیون، جراحی های سرپایی و … توسط پزشک متخصص دکتر عباس معین می باشد. برای مشاهده سایر خدمات این کلینیک به قسمت خدمات کلینیک سایت مراجعه نمایید.  در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *