ختنه مقالات علمی

چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند؟

چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند یاهوسلامت

چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند؟

چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند؟

همانطور که می دانید نوزادان پسر در همه نژادها در وقت تولد دارای پوست اضافه در قسمت ختنه گاه هستند که قسمت سر آلت نوزاد را پوشش داده است. در بسیاری از کشورها و فرهنگها ختنه یکی از واجبات دینی و سنتی محسوب می شود. حال این سوال مطرح می شود که اگر ختنه برای نوزادان مفید است چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند؟

در پاسخ به سوال مطرح شده باید گفت که این پرسش بیشتر در حوزه فلسفه و الهیات قرار دارد و پاسخهای گوناگونی با توجه به باورها و دیدگاههای افراد می توان به آن داد. در اینجا با چند دیدگاه گوناگون در باب این پرسش که چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند آشنا می شویم.

کلینیک یاهوسلامت به مدیریت دکتر عباس معین متخصص نوزادان و کودکان ارائه دهنده خدمات پزشکی و کلینیکی از قبیل ختنه نوزادان به روش حلقه و سنتی ، درمان زردی نوزادان، اجاره دستگاه زردی، رفع تنگی مجرای ادراری و … شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند؟

در پاسخ به این سوال که چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند؟ دیدگاههای مختلفی وجود دارد که باید از منظر همان دیدگاه به آن پاسخ گفت. این دیدگاهها عبارتند از:

۱- ختنه از دیدگاه دینی و اعتقادی

برخی مذاهب و ادیان ختنه را بعنوان یک فرمان الهی و یا سنت دینی قلمداد می کنند که انجام آن به معنی پیروی از دستورات الهی و نشانه پیمان بین خدا و بندگانش است. این کار ممکن است به منظور آزمایش تعهد و ایمان افراد تلقی گردد.

مثلا در دین اسلام و براساس فقه امامی جلوگیری از ختنه برای مردان جایز نمی باشد و حتی اگر مردی در سنین بالا نیز به دین اسلام مشرف شود باید ختنه را انجام داد و این عمل بر او واجب است. این عمل در اسلام به قدری تاکید شده که از ضروریات دین محسوب می شود و اگر فردی آن را انجام نداده باشد یکی از شروط صحت طواف را ندارد.

چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند ختنه از دیدگاه مذهبی

۲- ختنه از دیدگاه پزشکی و بهداشتی

از دیدگاه پزشکی و بهداشتی برخی معتقدند که نوزادان بصورت طبیعی بدنیا می آیند و نیازهای پزشکی و بهداشتی مختلف آنها در مراحل بعدی زندگی شان مورد توجه قرار می گیرد. مثلا ختنه که یک روش پزشکی است که با تشخیص پزشک و در صورت نیاز برای کودکان انجام می شود. در اینجا با فواید ختنه از نظر پزشکی و بهداشتی بیشتر آشنا می شویم :

  • ختنه می تواند موجب کاهش خطر عفونتهای ادراری در نوزادان و کودکان پسر شود. اگر نوزاد یا کودکی دچار عفونت ادراری شود امکان آسیب به کلیه ها در او بسیار است.
  • ختنه در پیشگیری از بیماریهای مقاربتی نقش زیادی دارد. مردانی که ختنه شده اند کمتر از سایر مردان به بیماریهای مقاربتی همچون HIV ، HPV و … مبتلا می شوند.
  • ختنه خطر سرطان آلت تناسلی را کاهش می دهد.
  • خطر ابتلا به التهابهای آلت تناسلی نظیر بالانیت و بالانوپوستیت در پسران و مردانی که ختنه شده اند بسیار کمتر است.
  • ختنه به بهبود بهداشت فردی افراد کمک می کند. پوست ختنه گاه به دلیل چین خوردگی و پوشاندن سر آلت مرکز مناسبی برای رشد باکتریها و تجمع آلودگی هاست. شستشوی آلت ختنه شده به مراتب راحت تر از آلت ختنه نشده می باشد.
  • مشکلاتی نظیر فیموز (تنگی پوست ختنه گاه) و پارافیموز (عدم توانایی بازگرداندن پوست ختنه گاه به محل اولیه) با انجام ختنه برای فرد به وجود نمی آید.
چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند ختنه از دیدگاه پزشکی

۳- ختنه از دیدگاه فلسفی

برخی فلاسفه اعتقاد دارند که انسانها بعنوان موجوداتی که دارای اراده و اختیار هستند خلق شده اند و باید نسبت به بدن و سلامتی خود اختیار داشته باشند. دیدگاه فلسفی ختنه به اهمیت تصمیم گیری فردی و آگاهانه در مورد مسائل جسمی و بهداشتی تاکید دارد.

۴- ختنه از دیدگاه تکاملی

از دیدگاه تکاملی و زیست شناسی بدن انسانها طی میلیونها سال تغییر یافته و به شکل فعلی در آمده است. برخی ویژگی ها مثل وجود پوست ختنه گاه ممکن است دلایل تکاملی داشته باشد و در شرایط و زمانهایی مفید بوده است.

بسیاری دیگر از ویژگی های جسمی در انسان های نخستین وجود داشته اند که در گذر زمان تغییر شکل یافته و یا از بین رفته اند. از طرفی در جنس نر بسیاری از پستانداران پوست ختنه گاه مشاهده می شود.

چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند ختنه از دیدگاه تکاملی

کلام آخر

در این مقاله با این سوال مواجه شدیم که چرا نوزادان پسر ختنه شده به دنیا نمی آیند؟ پاسخ به این سوال را از چند منظر و دیدگاه گوناگون مورد بررسی قرار دادیم. شما می توانید دیدگاه و نظر خود را در این زمینه داشته باشید ولی اغلب پزشکان در سراسر جهان ختنه کردن را بر ختنه نکردن نوزادان ترجیح می دهند چرا که مزایای بی شمار این عمل در کودکی و بزرگسالی بسیار بیش از مضرات آن است.

کلینیک تخصصی یاهوسلامت

کلینیک تخصصی ختنه نوزادان تهران (یاهوسلامت) واقع در محله تهرانپارس و به مدیریت دکتر عباس معین آماده ارائه خدمات مربوط به نوزادان و کودکان از قبیل ختنه سنتی و حلقه ، رفع تنگی مجرای ادراری، درمان زردی، واکسیناسیون، اجاره دستگاه زردی و … می باشد.

برای مشاهده ویدیوهای مربوط به ختنه نوزادان و کودکان در کلینیک و آشنایی بیشتر با یاهوسلامت به اینستاگرام دکتر معین مراجعه نمایید. جهت رزرو نوبت با شماره های ۰۲۱۷۶۷۰۰۹۱۹ و ۰۹۰۳۸۶۱۵۸۱۵ تماس حاصل نمایید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo