ختنه مقالات علمی

محافظ ختنه چیست؟

محافظ ختنه چیست کلینیک یاهوسلامت

محافظ ختنه چیست؟

محافظ ختنه چیست؟

یکی از دغدغه های مادران در هنگام ختنه نوزادشان این است که پس از ختنه و به دلیل وجود جراحت به راحتی نمی توانند نوزاد یا کودک را در آغوش بگیرند. ترس از آسیب به نوزاد باعث می شود که همواره تا بهبودی کامل محل ختنه این دغدغه و استرس با والدین خصوصا مادران باشد. محصولی جدید با نام محافظ ختنه به بازار عرضه شده است که می تواند این مشکل را به راحتی حل کند.

محافظ ختنه تنها مختص عمل ختنه نیست و برای کلیه عمل های مربوط به مجاری ادرار تحتانی نظیر جراحی رفع تنگی مجرای ادراری نیز کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با محافظ ختنه، کاربردها، ویژگی ها و مزایای آن آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

کلینیک تخصصی ختنه نوزادان تهران (یاهوسلامت) عرضه کننده محافظ ختنه لاجورد می باشد. شما می توانید برای تهیه این محصول به صورت حضوری یا آنلاین اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می توانید با شماره تلفن های ۰۲۱۷۶۷۰۰۹۱۹ و ۰۹۰۳۸۶۱۵۸۱۵ تماس حاصل نمایید.

کاپ ختنه یا محافظ ختنه چیست؟

محافظ یا کاپ ختنه وسیله ای است که پس از جراحی های ختنه، تنگی مجرای ادرار و … در اطراف آلت گذاشته می شود تا از وارد آمدن فشار، ضربه و نشت آلودگی به این ناحیه پیشگیری کند. جنس این محافظ از پلاستیک نرم ساخته شده و ایجاد حساسیت پوستی نمی کند. این محصول مطابق با آناتومی بدن ساخته شده و خصوصا برای نوزادان و کودکان پس از ختنه بسیار مفید و کاربردی است.

در هر جعبه محافظ ختنه چندین کاپ وجود دارد تا بتوان به دفعات از آن استفاده کرد. این محصول در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ تولید و به بازار عرضه شده است. شما می توانید متناسب با سن و جثه نوزاد یا کودک خود نسبت به تهیه یکی از سایزهای کاپ ختنه اقدام کنید.

محافظ ختنه چیست ویژگیهای کاپ ختنه

ویژگی های محافظ ختنه چیست؟

  • محافظ ختنه دارای طراحی مخروطی شکل و متناسب با آناتومی بدن است و با ایجاد فاصله میان نوک آلت و پوشک مانع اصطکاک شده و از سائیدگی و تنگی مجرای ادراری جلوگیری می کند.
  • با حفاظتی که در اطراف آلت به وجود می آورد از انتشار مدفوع به قسمت جراحی شده جلوگیری می کند و از بروز عفونت های مجرای ادراری پیشگیری می نماید.
  • به دلیل حفاظت همه جانبه ناحیه آلت، از وارد شدن هر نوع فشار، صدمه و اصطکاکی به آن جلوگیری می کند و از طرفی دستکاری پانسمان پس از عمل را محدود می کند و از این طریق مانع ایجاد عفونت در ناحیه عمل می شود.
  • در هنگام استفاده از محافظ ختنه، پوشک آغشته به ادرار کودک با ناحیه ختنه شده تماس پیدا نکرده و سوزش و بی قراری کودک را در پی نخواهد داشت.
  • این محافظ پوششی را روی ناحیه عمل ایجاد کرده و علاوه بر خواب آسوده کودک ، استرس و اضطراب را در والدین از مشاهده ناحیه جراحی شده کاهش می دهد.
محافظ ختنه چیست مزایای محافظ ختنه

کاربردهای محافظ ختنه چیست؟

  • برای انواع ختنه به روش های جراحی ، کلامپ، پلاستیبل و …
  • عملهای جراحی مستقیم مجاری ادراری تحتانی نظیر هایپوسپادیازیس ، اپیسپادیازیس، فیموزیس، پارافیموزیس و …
  • آمیگوس ژنتالیا (ابهام جنسی) در جنس مذکر و مونث

مزایای محافظ ختنه چیست؟

  • جلوگیری از سائیدگی و تنگی مجرای ادرار
  • جلوگیری از برخورد ناحیه ختنه شده با پوشک
  • محافظت در برابر ضربات احتمالی
  • جلوگیری از انتشار مدفوع به محل ختنه شده
  • کاهش نیاز به داروهای مسکن

نقش محافظ ختنه در آرامش مادر و کودک پس از ختنه

کودک بعد از ختنه بیشترین نیاز را به آغوش مادرش دارد ولی اغلب مادران به دلیل ترس از آسیب به ناحیه ختنه شده کمتر به این نیاز کودک توجه می کنند. استفاده از محافظ ختنه به والدین کمک می کند تا با خیال راحت پس از ختنه و در طی دوره نقاهت پس از آن کودک خود را در آغوش بکشند. با استفاده از محافظ ختنه هیچ فشار و ضربه ای به آلت نوزاد یا کودک در این حالت وارد نمی شود.

محافظ ختنه چیست قیمت کاپ ختنه

توصیه های لازم برای استفاده از محافظ ختنه

  • بهترین زمان برای استفاده از محافظ ختنه بلافاصله پس از جراحی تا بهبودی کامل که حدود ۵ تا ۸ روز به طول می انجامد است.
  • محافظ ختنه جوری طراحی شده است که با آناتومی بدن کودک مطابقت دارد پس نیازی به فیکس کردن آن نیست و تنها با قرار دادن در ناحیه آلت کودک و پوشاندن پوشک در جای خود ثابت باقی می ماند.
  • افرادی که در سنین بالاتر اقدام به جراحی های مربوط به آلت تناسلی می کنند و پوشک استفاده نمی کنند می توان از چسب ضد حساسیت برای فیکس کردن محافظ ختنه استفاده کرد.
  • توصیه می شود از پمادهایی که پزشک تجویز نموده تا بهبودی کامل ناحیه جراحی شده استفاده کنید.

معرفی محافظ ختنه لاجورد

محافظ ختنه لاجورد قابل استفاده جهت کلیه عمل های مجاری ادراری است و در سه سایز ۱ و ۲ و۳ و جعبه های ۸ تایی و ۳ تایی به بازار عرضه شده است. مواد تشکیل دهنده این محافظ از نوعی پلیمر (Food Grade) با کیفیت، نرم و مقاوم است.

کلینیک تخصصی یاهوسلامت دفتر مرکزی فروش این محصول است و شما می توانید محصول اصل و با کیفیت را از این مرکز خریداری نمایید. آدرس کلینیک یاهوسلامت : تهرانپارس، بین فلکه دوم و چهارراه تیرانداز، نبش ۱۶۲ غربی ، پلاک ۱ واحد ۱ است. تلفن های تماس ۰۲۱۷۶۷۰۰۹۱۹ و ۰۹۰۳۸۶۱۵۸۱۵ می باشد.

محافظ ختنه چیست نکات استفاده از کاپ ختنه

کلام آخر

در این مقاله با موضوع محافظ ختنه چیست با این محصول مفید و کاربردی آشنا شدیم. همچنین به بررسی مزایا و کاربردهای محافظ ختنه و نکات مهم در استفاده از این محصول پرداختیم. کلینیک تخصصی ختنه نوزادان تهران (یاهوسلامت) عرضه کننده محافظ ختنه لاجورد است که محصولی با کیفیت و استاندارد در خصوص جراحی های ناحیه تناسلی است.

چنانچه اقدام به ختنه نوزاد و کودک خود نموده اید و یا برای تنگی مجرای ادرار و … تحت جراحی قرار گرفته اید می توانید از کاپ محافظ ختنه لاجورد که توسط کلینیک یاهوسلامت عرضه شده استفاده کنید. این محصول را می توانید از طریق سایت و به صورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

یاهو سلامت ، کلینیک تخصصی ختنه نوزادان تهران

یاهو سلامت کلینیک تخصصی ختنه نوزادان در محله تهرانپارس تهران آماده ارائه خدمات ختنه توسط پزشک متخصص دکتر عباس معین و اجاره دستگاه زردی نوزادان به سرتاسر تهران می باشد. برای مشاهده ویدیوهای اتاق ختنه به اینستاگرام یاهوسلامت مراجعه کنید. 

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo